apekah function masjid sbnrnye??

ak seyes x phm ap da jd ngan management masjid skrg.. x leh lepak sket, kena halo, kena halo je lepak sket.. huuu

mis twit dok dgrla rintihan hati sorang abg ni (abg ak laa.. haha).. niat baik nak rehat jap kat masjid pas semayang jumaat.. maklumlah penat kije x hbs lg.. dihalo nye org itu (org yg jg mesjid tu).. masjid ni bkn msjg kecik2.. masjid shah alam yg besar gaban tu haa..

ak pon pernah gak kene halo kat negeri sembilan x silap ak sbb just nak tmpg mandi coz time tu famili ak x dpt nak tempah hotel ke rumah rehat ke sbb da penuh.. yelah, musim perayaan kan..

wlpn bgtu, ad gak masjid yg bg lepak semalam dua pade musafir yg dlm kesusahan mcm kiteorg ni haa.. or x mampu nak sewa bilik.. just untuk berehat semalam dua.. kalu duduk bermastautin kat situ, mmg la kene halo..

alasan kene halo?? nak jage kebersihan masjid.. kalu da mls n x ikhlas, jgn duk jg masjid tu.. bg org yg slalu dtg masjid, yg ikhlas nak jage,, jage masjid tu..

tp bg ak, ak n famili ak dtg ke masjid tu pandai2 sndr la nak jage kebersihan masjid tu.. sbb tempat tu kan tempat suci... kene halo2 mcm ni, ak rs skt jiwe.. xde rs kasihan lgsg.. islam tu agama yg indah,,, tempat beribadatnye jugak haruslah dikekalkan banyak sifat2 mahmudah..

klah,, mis twit nak hinggap balik kat sarang sbb tensen hinggap kat tempat beribadat sndr dek org2 mcm ni...

Comments

toyolkiut said…
memang x patut..
nmpk sngt bprasangka buruk kt orang kn..
klau wat x snonoh br la perlu halau kn..
phatien88 said…
yup betul.. ni dtg ngan family.. ptt rs respek sket..

Popular posts from this blog

MBA UiTM. Mahu Join?

MyBrain 15 MyMaster : Surat Tawaran, Yuran, Pembayaran Balik

Gong Xi Fa Cai to my best fwen!~