Monday, November 29, 2010

semalam mimpi putus tunang~~

salam petang..

hihi disebabkan mis twit dah postkan posting pasal diet kat bawah, saye sudah nekad arini diet! hahah nanti saya bagitau resultnye..

ok, sekarang saye nak bagitau mimpi yang saya mimpi malam semalam.. seyes pelik.. ok mimpinye gini--

time tu mis twit berjalan masuk ke dalam rumah. saya tengok ramai giler orang. pastu saya tanye kat sedare saye kat situ..

"ade ape mak cik?''
"oh, harini kan majlis pertunangan kamu? kamu gi mane sih (nape plak lah loghat indon nih? ni mesti pengaruh cerita indon yang selalu saya tengok sekarang nih), "loh, cepatlah masuk bilik, siap2"

sy pun ditarik masuk ke dalam bilik. baju pertunangan dah ade tergantung. ngan famili sy ramai kat situ.. tersenyum melihat aku masuk ke bilik.. sy pun terus pakai baju tu tanpe pikir ape2..

bile dah siap pakai baju pertunangan, sy disuruh duduk kat atas katil. pastu mak bakal suami sy pun masuk.. menyarungkan cincin.. pastu dia cakap--

"nanti siap2 tau untuk akad nikah petang nih.."

hah??? biar betol! muke bakal suami sy pun sy x tau! sy pun terus mendapatkan mak sy..

"mak, orang x nak kawen.."

mak sy terkejut lalu pengsan. adeh,, parah ni..

sy pun terus keluar bilik.. then meredah sume orang kat situ.. dengan niat nak mencari bakal suami. sy terus mendapatkan mak cik sy.

"mak cik, nampak tunang sy?''
''tu haa.. yang tengah duduk tu''

sy pun moneleh.. (x kenal pun mamat nih) muke tunang tu memang sy x kenal.. sy pun pergi kat dia..

"awak, sy x boleh kawen ngan awak, sy mintak maaf"'

sy pun membuke cincin tu. dan bagi kat dia. dia mengambil cincin tu balik sambil cakap..


"xpelah, nak wat macam mane.. lagipun ni kan arranged marriage. terpulanglah pade awak''

huh? sy tengok muke dia macam xde perasaan. mungkin dia pun x suke. dari jauh sy nampak mak dia pun pengsan..

adeh.

p/s: agak2nye ape alamat mimpi ni? hahaha mimpi memang selalu merepek.

0 COMMENTS:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...