Ben Ashaari Bicara Cinta Sekali Lagi~

salam petang..

wahah.. Ben wat satu segmen agak personal kali ni. nak tanye pendapat blogger tentang DUNIA PERCINTAAN.


nak join, klik banner. pengalaman ye.. hihi saye bagi pendapat jelah. ok, BERCINTA DAHULU atau NIKAH DAHULU?

mane agaknye kamu pilih? berpeluh2 ni nak pilih...

meh saye bagi sedikit penceritaan..

mule2 sebelum bercinta, senang hati, selalu cakap "ade aku kesah??"

bile dah bercinta, terkenang2, terindu2.

makan x kenyang, tambah dahage.. hehe


gelak sorang2 macam orang x betol.


tapi hati bahagia len macam punye..

bile gadoh.. hidop mule jadi sasau.

rase macam nak sepak orang pon ade. jadi marah kat orang lain pulak.

bile da berbaik, hidop jadi terang! hati jadi bahagia.


tetibe ade pulak yang mintak clash, rase macam x bernyawa lagi.

bila hubungan x menjadi, hati pon jadi redha. bermulalah penyesalan.


ok, itulah penceritaan saye tentang dunia percintaan SEBELUM nikah. hehe memang x dinafikan pengalaman clash membantu sesetengah orang untuk bangkit kembali dan menjadi lebih kuat.

keadaan menyukai orang dan fall in love ni kite kadang2 x leh nak lari , cume mungkin boleh kontrol. tapi satu yang pasti time kapel ni , keserabutan dia memang lah sangat tensen. tapi depend pade individu gak kan.

ade orang cakap, kalau da jumpe jodoh kite pun, kite x perlu cakap banyak, x perlu gaduh banyak, hati tenang je. wallahualam. tapi memang bercinta selepas nikah tu lebih baik sebab lebih meyakinkan. ye x? orang cakap kene bercinta dulu sebab nak kenal hati budi seseorang, tapi islam mensarankan kite mengenali seseorang itu semasa pertunangan bile da berjumpa dengan ahli keluarga masing2. kalaupun pertunangan itu diputuskan, kita masih ade keluarga untuk memberi semangat.

yang penting, kapel pade saye adalah satu bentuk dugaan yang diturunkan. kite perlulah mencintai tuhan yang satu (ALLAH SWT) kerana betapa besar pun dugaan yang diberikan, kite mampu mengharunginye dengan sabar.

p/s: hoho credit to Crazy Rabbit Emoticon. saye ni x pandai lukis sendili.. pape yang ditulis di sini hanyelah pendapat semata - mata. peace!


Comments

Fendy said…
dtg dr blog BA
da follow....
nice entry....tahniah!
jom terjah n follow kalo suka...
http://fendy1302.blogspot.com/
mis twit said…
@Fendy tq! i polo u back.
cik faez said…
kalau dh jodoh . x ke mana jgk kn :)
aida4eva said…
(^_______^)

cintakan manusia, manusia akan mati,

cintakan Allah..itu pasti kekal abadi…

http://aida4eva.blogspot.com
mis twit said…
ye cik faez, betol tu
mis twit said…
haah eva. tu mmg tersgt betol. teringat cerita bile kawan masuk islam kerana dia nak kawen dengan seorang muslimah masuk balik ke agama asal bile da bercerai. hmm
anismelon said…
setuju setuju..kite xpernah jumpe ngn org yg salah aceli..sbb org yg kite angp salah toh sbnanye yg ajar kite erti kehidupan..jatuh and bangun semula..cume care mereke ajar kite toh kejam..heeee..

jom singgah anis punye pulak..
http://anismelon.blogspot.com/2011/05/segmenben-ashaari-bicara-cinta-sekali.html
mis twit said…
:) nice comment anis. wil terjah urs.
cute story...mmg betol pon pendapat anda...
mis twit said…
tq halimatun. :)
ader jdoh xkemana kan..

tq ke blog yer..

Popular posts from this blog

MBA UiTM. Mahu Join?

MyBrain 15 MyMaster : Surat Tawaran, Yuran, Pembayaran Balik

Slab Slai 2015 / 2016